Wednesday, January 28, 2015

2v-6kk-27pv & 3kk-1pv


Noniin, long story short - koska edelleenkään neljän lisäkädenkään jälkeen aikaa blogin kirjottamiselle ei juuri ole.

Pienempi oppi 3kk-päivänään kääntymään selältä mahalleen ja oli ihan riemussaan (kuten myös uusista taidoista ylpeä äitinsäkin. Olkoon kuinka toinen lapsi vaan, kyllä tämä ihastutti ihan kuten ekalla kierroksella). Ihan samoihin aikoihin kuin isompikin (jos seuraa isomman tahtia, kävelee loppukesästä apua). Inhoaa automatkustamista ihan kuten isompikin (aikoinaan, nykyään ei ongelmaa). Ärisee ja murisee mahallaan, ihan kuten isompikin aikoinaan (tosin tälleen tokalla kierroksella ei enää ihmetytä).

Isompi rrrrakastaa piiloleikkejä. Nukkui kolmen tunnin päikkärit eilen illalla kuuden ja ysin välillä ja on muutenkin mennyt vähän jännillä rytmeillä. Sai vedettyä sukkikset jalkaan melkeen kokonaan ite. On maalannut vesiväreillä, ollut potkukelkassa ja laskenut myyrien kanssa mäkeä. On ihmetellyt kaikkea. MieM haaluan.. mie haaluaan.. Mitä isompi olikaan puhumassa .. emmie muista. Muistaisitko sinä, äiti?

Mä olen käynyt kampaajalla (ei mitään radikaalia, et edes huomais). Ostanut kengät (no vähän radikaalit – talvi-puoli-bootsit, joissa KOROT). Heittänyt haikeat jäähyväiset kymmenen vuotta vanhoille luottolökäreille (nyyyyh!), jotka on tyylittänyt mun monet monet parkour- ja tanssisessiot. Mutta uudelle täytyy raivata tietä: ne purettiin kaavoiksi, että mummu sai ommeltua mulle uudet vastaavat. Nyyh. Vaikka lupasin monesti, etten KOSKAAN heitä niitä pois. Toisaalta, jos on enemmän reikää kuin housua, niin ehkä ne on aikansa eläneet.

Molemmat lapset on saanu isot kasat vaatteita (aargh, en tiedä miten saan kaiken mahtumaan matkalaukkuun) ja laatuaikaa mummun ja papan kanssa. Mä olen saanut vähän lepoa, vaikka mun haaveet pitkistä päikkäreistä vauvan kanssa ja rauhallisista lukuhetkistä ei nyt ihan toteutunu, mutta rennompaahan tämä toki silti.

Käytiin siis Porissa, nyt takasin etelässä.  Enää pari päivää ja pitäis selvitä takasin Lontooseen lasten kanssa. Halp.

1 comment:

  1. Mä en kyllä yhtään tiedä miten teet ton, että kahen lapsen kanssa noin vaan lentäen! Musta kun välillä tuntuu ihan ylivoimaiselta päästä edes lähipuistoa pidemmälle.. Kröhöm.. :D
    Kiva kuulla, että lomailu Suomessa oli antoisaa. Jään taas odottelemaan seuraavia Lontoon kuulumisia :)

    - unae

    ReplyDelete