Wednesday, October 19, 2011

rv4 +1 - näin se pahoinvointi alkaa

Noniin. Oon ollut tässä viimeset puolisentoista viikkoa flunssassa ja yskässä ja joskus kun yskii ihan tosi paljon, saattaa alkaa yökittämään. Jos raskauteen liittyy pahoinvointia ja on luonnostaan melko herkkä oksentamaan, se ei ole kauhean hyvä kombinaatio.

Ennen tanssitunnille lähtöä kävin vähän tyhjentämässä vatsaa (onneksi kotona turvassa), mutta tanssitunti (olin siis opettamassa) meni onneksi ihan tosi hyvin. En teettänyt oppilailla vatsalihaksia ja yritin ottaa suhteellisen rauhassa ja ilman kauheaa pomppimista, mutta äkkiähän siinä kaikki  muu unohtuu. Tosin sikäli kun oon ymmärtänyt, varsinkin vielä tässä vaiheessa ihan kaikenlainen liikunta on oikein hyväksi ja vaaratonta.

Lisäksi tunti meni tosi hyvin ja mulla oli tosi kivaa (koska oppilailla oli tosi kivaa).

Tanssitunnilta dösälle kävellessä aloin yökkiä uudestaan (koska oli jano? Nälkä? Hiki? Mistä sen tietää..). Onneksi ei mennyt ihan oksennukseksi asti ja selvisin kotiinkin ihan hyvin.

Tuntuu että kaikki muuttui päivässä vaan yhtäkkiä. Ja niinhän ne muuttuikin. Granted, mulla on varmasti paljon alun hysteriaa, mikä johtuu yksinomaan tietämättömyydestä ja rauhottuu ajan kanssa. En vaan meinaa vieläkään oikein edes tajuta tätä tilannetta.

Kävin apteekissa ostamassa kasan vitamiineja muita raskaana oleville sopivia lisäravinteita. Ujostellen, kuin teinityttö myönsin nuorelle mies-farmaseutille, että tarttisin niitä raskaana oleville tarkoitettuja. Mulla on todella outo ujous tätä asiaa kohtaan - ikäänkuin ajattelisin kaikkien miettivän, että 'voi tyttöparkaa, hankkinu ittensä raskaaksi', ikäänkuin olisin joku tosiaan joku teini.

Niin, ja soitin päivällä neuvolaan (meinaan jatkuvasti kirjoittaa tuon isolla alkukirjaimella. Ikäänkuin olis joku erisnimi) ja varasin ajan marraskuun 8. päivälle. Neuvolatäti myös kyseli vähän ja totesi, että laskettu aika menisi tonne kesäkuun lopulle. Kesäkuun lopulle? Mä olin jotenkin kuvitellut heinäkuun loppua.

Jaiks. Laskettu aika. Näitä kaikkia asioita.

No comments:

Post a Comment